Direktlänk till inlägg 26 augusti 2012

Måste skriva av mig!

Av palo - 26 augusti 2012 19:00

Jag känner ett starkt behov av att få skriva av mig. Sedan två veckor tillbaks så tävlar jag och kollegan om vem som kan gå ner mest i vikt inom loppet av nio veckor. Idag var vår invägningsdag och jag hade gått om honom. :-) Jag har gått ner 3,32% på två veckor vilket är 0,47% mer än vad kollegan lyckats med. Jag är sååå glad över detta!

I november ska jag iväg på en riktig drömresa och jag har som mål att ha ett normalt BMI till dess. Bara 10,5 kg kvar nu. Jag vet ärligt talat inte när jag senast hade ett normalt BMI men jag tycker verkligen att det är dags nu.

De senaste åren har jag varit riktigt under isen och mått ordentligt dåligt, men efter att i våras ha börjat med antidepressiva så har jag strax efter midsommar äntligen börjat känna lycka igen. Jag mår bra helt enkelt! Och när jag mår bra så orkar jag ta tag i min vikt och har inte heller tid att sitta framför datorn och vräka i mig ostbågar. Jag gör saker hela tiden och känner mig rastlös så snart jag inte har något inplanerat. Det är så det ska vara. Precis så vill jag leva mitt liv.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av palo - 30 december 2012 05:24

Här är det sjukt. En förkylning som legat och grott i dryga fem dygn har nu brutit ut med full kraft. Är snorig och hostig och vill helst bara sova, men självklart kan jag inte det! Får hoppas att den är snabbt övergående så man orkar med lite nyårsf...

Av palo - 28 december 2012 03:22

Kan inte sova. Mår skit! Verkar vara kraftig förkylning på gång. :-( Känns ju sådär bra nu när man bestämt sig för att ta tag i vikten. Kul att behöva börja i uppförsbacke liksom. Men, men.. Det är väl bara att kämpa på. Jag har iaf tagit både pulmic...

Av palo - 26 december 2012 09:54

Det är dags för nya friska tag i min viktminskning. Hittills har jag lyckats gå ner drygt 13 kilo, men det är under flera års tid och det senaste året har jag inte gått ner i vikt alls utan istället gått upp. I alla fall om man ser till hela året. Fö...

Av palo - 28 augusti 2012 21:57

Jag kom in på utbildningen jag sökt!!! Jag är så otroligt lycklig! Snart bara en vecka kvar till upprop. Det ska bli så spännande.   Om två år är jag färdigutbildad Kvalitets- och processutvecklare Life Science. Framtiden ser ljus ut nu!     ...

Av palo - 27 augusti 2012 20:32

Jag har inte fått något svar från skolan än om huruvida jag kom inte på utbildningen jag sökt eller inte. Jag håller verkligen tummarna för att jag kommer in. Det är bara 5 veckor kvar på jobbet nu sedan är jag sysslolös och det hade varit skönt att ...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards