Alla inlägg under januari 2011

Av palo - 31 januari 2011 18:26

Jag fortsätter att hålla mig till mina ProPoints. Har börjat norpa lite från veckobonusen för att få i mig lite sötsaker, men det är ju tillåtet. Det är ju det där lilla extra som den finns till för.

 

15 minuter på CrossTrainer idag och igår. Det ska bli minst 15 minuter imorgon också. Jag hoppas snart orka öka till 20 minuter, men det absolut viktigaste är ju att jag tränar. Så jag får inte sätta upp allt för höga krav på mig själv.

 

Om två dagar är det invägning på ViktVäktarmöte. Det ska bli spännande att gå dit och förhoppningsvis har jag gått ner mer än chefen. Det borde vara självklart, för jag har betydligt mer övervikt än hon, men hon är så oerhört aktiv och är dessutom instruktör på Friskis & Svettis, så hon bränner nog en hel del kalorier under veckan.

 

// PaLo

Av palo - 30 januari 2011 04:17

Nu har jag kommit igång med min viktminskning. Chefen frågade mig i onsdags om jag ville följa med på ett ViktVäktarmöte. Jag var först inte alls sugen eftersom jag precis avslutat mitt medlemsskap på deras onlinesida, men efter en timme hade jag tänkt om och bestämde mig för att gå dit. Det kan ju aldrig skada att prova, och den här gången hade jag ju chansen att gå dit med någon jag känner.

 

Konsulenten var fantastisk! Hon var energisk, inspirerande och motiverande och jag längtar redan till nästa möte för att få höra mer av vad hon har att säga. Jag började följa ProPointsprogrammet på torsdagen och än så länge har jag inte hamnat på avvägar en enda gång. Ok, det har inte gått så många dagar än och jag har inte ens haft min andra invägning, men motivationen är på topp. Det enda som saknas nu är motivation till att börja träna också. Men det kanske kommer det också.

 

Chansen att jag kommer i den klänning jag vill ha till bröllopet jag ska på i vår ökar för varje dag som går just nu. Och med lite träning ökar chansen ytterligare så jag hoppas att jag snart hittar motivationen till att börja träna också, inte bara att äta rätt.

 

// PaLo

Av palo - 21 januari 2011 04:23

 Ikväll ska jag ha stor fest hemma! Jag hoppas verkligen att det är många som kommer för jag har gjort mitt yttersta för att så många som möjligt ska dyka upp. det hade varit roligt att lära känna lite nya människor.

 

Jag har lite grann kvar att städa här hemma innan festen men det ska nog hinnas med tror jag. Men innan dess ska jag iväg och lämna in bilen för att få bluetooth installerat till radion. Så behöver jag aldrig mer bekymra mig över om jag har headsetet med mig i väskan eller inte.

 

Jag har blivit bjuden på bröllop i slutet av mars! Inbjudan kunde inte kommit lägligare. Det är ju en perfekt morot för min viktminsknig. Så från och med söndag är det hårda tag som gäller. Jag skulle så gärna vilja komma i klänningen jag hade på balen när jag gick ur gymnasiet för 10 år sedan. Men då gäller det att börja träna ordentligt och inte slarva allt för mycket med maten.

 

Nu ska jag ta och färga håret. Man vill ju vara lite extra snygg inför festen ikväll.

// PaLo

Av palo - 16 januari 2011 05:14

Jag kan inte sova. Men så är jag ju en nattarbetande människa och att sova på natten tillhör därför inte det normala.

 

Det har regnat här inatt. Jag har legat vaken och lyssnat på regnet som smattrat mot rutan och sett mycket av snön bara smälta bort. Såå skönt! Jag är så trött på snön så det finns inte. Jag önskar att det var sol och vår redan nu så jag kunde lägga mig på mina föräldrars altan och sola mig brun och njuta av solens strålar som värmer min hud. Men det dröjer ännu några veckor.

 

Ikväll är det dags för en ny arbetsvecka. Jag ska dock gå hem två timmar tidigare på måndag morgon. Behöver sova lite extra innan jag ska hämta mina föräldrar på flygplatsen. De har varit på semester och jag har fått stanna hemma och passa hunden.

 

På tisdag eller onsdag flyttar jag äntligen hem till min lägenhet igen. Det ska bli skönt att komma hem till mina grejer och bara vara. Inte ha något annat än mig själv att tänka på. Säga vad man vill, men jag skulle aldrig orka med att ha en hund på heltid, med alla måsten det innebär.

 

När jag kommer hem ska jag rensa ut julen ur min lägenhet och förbereda för stor fest på fredag. Jag hoppas verkligen att den blir lyckad och att det kommer mycket folk. Och så är det naturligtvis dags för mig att börja träna på min nyinköpta crosstrainer också.

 

Nu dags att försöka få några timmars sömn.

 

// PaLo

Av palo - 15 januari 2011 21:54

Jag har bestämt mig för att börja blogga. Mest för att jag själv känner att jag nog har en del jag behöver skriva av mig. Lite som terapi. Men också till stor del för att jag planerar att gå ner i vikt den här våren.

 

Jag hoppas att ni vill följa mig på min resa. jag kommer granterat ha både ups & downs under den period som jag väljer att blogga mig igenom livet. Och jag hoppas ni kommer finnas där och uppmuntra mig när det behövs eller glädjas åt mig när allt känns bra.

 

// PaLo

Tidigare månad - Senare månad

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards